سینما یک(دانلود-عکس-اخبار)
سینما یک(دانلود-عکس-اخبار)
cinema1.fay.ir
نگارش در تاريخ شنبه 24 / 2 / 1392برچسب:درگذشت یکی از محبوب‌ترین ستارگان زن سینمای آمریکا, توسط علي فراهاني و مسعود راهزاني |

درگذشت یکی از محبوب‌ترین ستارگان زن سینمای آمریکا
دیانا دربین (۲۰۱۳-۱۹۲۱)


دیانا دُربین، یکی از محبوب‌ترین ستارگان سینمای کلاسیک آمریکا در ۹۱ سالگی درگذشت.

خبر مرگ او كه توسط پسرش اعلام شد بسیاری از سینمادوستان و نسلی که پول‌ساز‌ترین ستارۀ دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ را به خاطر می‌آورند به روزهای طلایی آثار کلاسیکی مانند با ایو آغاز شد (۱۹۴۱)، بانویی در قطار (۱۹۴۵) و خواهر پیشخدمتِ او (۱۹۴۳) برد.

دربین متولد وینی‌پِگ در کانادا بود و بیشتر برای فیلم‌هایی که در کمپانی یونیورسال بازی کرد مشهور شد. او در ۱۹۴۷ بالا‌ترین دستمزد را بین تمام هنرپیشه‌های آمریکایی دریافت می‌کرد، اما در کمال تعجب فقط یک سال بعد از آن اعلام کرد که از سینما کناره خواهد گرفت. او در آن زمان ۲۷ سال داشت.

با این حساب عمر کارنامۀ دربین فقط ده سال بود، یعنی از زمانی که با فیلم کوتاه هر یکشنبه (۱۹۳۶) با جودی گارلند هم‌بازی شد. نکتۀ مهم دیگر کارنامه‌اش این بود یکی از اولین، و شاید تنها اسکار ویژۀ نوجوانان در ۱۹۳۹ به او و میكی رونی داده شد.

گفتۀ می‌شود وینستون چرچیل چنان شیفتۀ دربین و فیلم‌هایش بود که هميشه قبل از نمایش عمومی فیلم‌ها در بریتانیا نمایشی خصوصی برای نخست وزیر ترتیب می‌دادند.



  • ( تبادل لینک : برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سینما یک و آدرس cinema1.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما در سایت ما لینک خواهید شد)

    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:






    تمام حقوق اين وب و مطالب آن متعلق به سینمایک مي باشد.